Hotellstjärnor från Hotelstars Union

Vi eftersträvar transparens så att du som gäst vet vad du kan förvänta dig när du bokar rum på ett 3- eller 4-stjärnigt hotell hos Arp-Hansen Hotel Group. För att öka transparensen och höja igenkänningsfaktorn för alla våra internationella gäster är vi därför en del av stjärnklassificeringen HOTELSTARS UNION. 

Klassificeringen används i en rad europeiska länder och säkerställer större internationell enhetlighet i hur stjärnor delas ut till enskilda hotell.

Hotellstjärnor i Arp-Hansen Hotel Group

Få en överblick över våra hotellstjärnor via Hotelstars Union här: 

Phoenix Copenhagen

71 Nyhavn Hotel

Imperial Hotel

The Square

Tivoli Hotel & Congress Center

Copenhagen Island

Copenhagen Strand

Gentofte Hotel

Wakeup Copenhagen-hotellen

Wakeup Copenhagen, Borgergade

Hotellstjärnor och definition

Garni: Ett Garni-hotell är ett hotell som bara erbjuder frukost. Ett Garni-hotell kan inte få 5 stjärnor.

Superior: Ett Superior-hotell är ett utomordentligt hotell som mer än väl uppfyller kraven för sin kategori, men som inte uppfyller minimumkraven för nästa kategori. Dessa hotell erbjuder normalt en hög servicenivå. "Superior" finns för alla hotell – även Garni-hotell.

Det är många saker som påverkar utdelningen av hotellstjärnor. Här nedan har vi listat några av de viktigaste punkterna för varje stjärnkategori. Du kan se hela listan på Hotelstars Unions egen hemsida.

1 hotellstjärna: 

  • Alla rum har dusch och toalett eller badkar och toalett
  • Daglig städning
  • TV med fjärrkontroll
  • Bord och stol
  • Tvål
  • Handdukar
  • Reception
  • Frukost

2 hotellstjärnor: 

  • Frukostbuffé
  • Läslampa vid sängen
  • Internet på rummet eller hotellet
  • Betalning via kreditkort
  • Schampo
  • Hyllor för sängkläder
  • Utbud av hygienprodukter (tandborste, tandkräm m.m.)

3 hotellstjärnor: 

  • 14-timmarsbemannad reception Dygnet runt-bemannad telefonreception 
  • Tvåspråkig personal
  • Lounge i receptionen och bagageservice efter förfrågan
  • Utbud av drycker på rummet
  • Telefon på rummet
  • Hårtork och våtservetter
  • Spegel och plats för bagage
  • Sykit, skokräm samt tvätt- och strykservice
  • Extra kudde och täcke efter förfrågan

4 hotellstjärnor: 

  • 16-timmarsbemannad reception Dygnet runt-bemannad telefonreception
  • Lobby med sittplatser och drycker samt hotellbar
  • Minibar eller 16-timmars roomservice
  • Stoppad stol/soffa med bord
  • Badrock och innetofflor efter förfrågan
  • Kosmetiska produkter (t.ex. badmössa och nagelfil), sminkspegel m.m.

5 hotellstjärnor:

  • Dygnet runt-bemannad reception och flerspråkig personal
  • Parkeringsservice
  • Concierge
  • Rymlig reception med många sittplatser och drycker
  • Personlig hälsning till varje hotellgäst (med blommor eller en gåva på rummet)
  • Minibar och mat/drycker via 24-timmars roomservice
  • Produkter för personlig vård
  • Internet
  • Säkerhetsbox på rummet
  • Strykservice (1-timmesleverans) och skoputsarservice
  • Turndown-service på kvällen

Denna information kommer från Hotelstars.eu

Covid-19-information och vad du kan förvänta dig när du besöker oss. Läs mer här.